Conference
VENDRE LA MOTO
(Universitat Politècnica de Tarragona. Spain)
MANERES D’IMAGINAS, FER I VENDRE LA MOTO
D’entrada. L’estratègia és independent de l’escala.
Amb una mateixa metodologia es pot treballar en diferents disciplines, fins hi tot si aquestes tenen escales molt diferents: arquitectura, disseny industrial, joieria.
Com l’esser humà que igual pot pujar l’escala de casa com pot pujar a l’Everest. L’estratègia bàsica és la mateixa.
Primera advertència: la vida.
Hi ha una estratègia, però també hi ha la vida/ Hi ha estratègies, però també hi ha la vida.
Continuem. Conservar la innocència: les paraules butxaca.
La nostra estratègia passa per intentar desenpellegar-nos d’alguns dels prejudicis que tenim i posar a prova algunes evidències a priori inapelables. Li hem posat un nom: paraules butxaca. De fet ja és un prejudici partir d’una base lingüística, però és productiu i alhora un mitjà de comunicació molt generalitzat.
Bàsicament, l’estratègia de les paraules-butxaca és remirar, repassar, rellegir el que a priori es evident. Carregar-nos d’innocència i tornar-nos a preguntar el perquè, el com o el què és de les coses. Qui diu coses diu un projecte a desenvolupar: arquitectura, disseny industrial, joieria.
Segona advertència: desperta!
La innocència espavilada.
Continuem. Estirar més el braç que la màniga. Paradògicament abans de fer-ho realitat ens ho hem de creure. És estirar més el braç que la màniga. El braç és el que tenim, la màniga és una manufactura que s’ha de fabricar. Hem de ser els primers en creure-hi per aconseguir que els altres s’ho creguin. Les coses han de ser forçades a l’existència.